Marín recicla máis e mellor, cunha redución drástica da súa porcentaxe de impropios

26 xaneiro 2021

A concelleira de Medio Ambiente, Marián Sanmartín, mantivo esta semana unha reunión con representantes de Ecoembes para avaliar a situación do Concello en canto á recollida selectiva de residuos, unha actividade esencial para o coidado do noso medio e para a consecución dunha vila sostible e activa na defensa do clima.

O balance, tal e como lle trasladaron desde Ecoembes á concelleira, é “moi bo”, xa que se nota unha importante tendencia á alza no número de veciños e veciñas que apostan pola reciclaxe e que o fan dun xeito correcto.

Segundo indican os datos, no 2011 a porcentaxe de impropios que existía, é dicir, dos residuos que non se poden botar nos colectores amarelos e que afectan á calidade da reciclaxe de envases lixeiros, era do 65%. “Isto supoñíanos penalizacións ao Concello por parte de Ecoembes pola mala utilización que se facía destes colectores”, explica a concelleira.

Despois de facer campañas de concienciación cidadá e ir mellorando o servizo, esa porcentaxe baixou en 2016 ata o 45% e agora, cos datos do 2019 na man, compróbase unha nova baixada ata o 20%. “Isto demostra que os colectores nos que investimos na nova licitación resultaron efectivos e queremos agradecer tamén á sociedade marinense a súa implicación por reciclar cada vez máis e mellor”, afirmou a edil.

Por outra banda, tal e como se comentaba ao inicio, a tendencia xeral da aposta pola reciclaxe é moi ascendente. Por tipo de residuos, gaña con creces o aumento da reciclaxe do papel e do cartón, que con respecto aos últimos anos aumentou case un 90%. Comparando só os datos do 2019 co 2020, pasouse de reciclar 221.358 quilos a 348.060.

“Unha das cousas que máis axudou a este aumento tan significativo é a dotación que fixemos en practicamente todas as illas do colector de papel e cartón”, argumenta Sanmartín.

No que respecta ao colector amarelo, a tendencia tamén é positiva, pasándose dunha recollida de 438.977 quilos no 2019 a 490.610.

Estes datos teñen a súa orixe no traballo diario que desde o Concello se vén realizando para mellorar as índices de recollida selectiva, poñendo en marcha, entre outras cousas, campañas de concienciación á cidadanía, tamén durante eventos grandes como as festas da localidade, e facilitando a recollida no canal Horeca e nos edificios institucionais.