O compromiso do Concello coa dixitalización documental levou a catalogar 300.000 imaxes desde 2019, coa vista posta no proxecto “A memoria do pobo”

15 xaneiro 2022

Revalorizar e preservar o noso patrimonio é un traballo fundamental, do que Marín xa leva moi camiñado. Desde o 2019, na nosa vila estanse a realizar accións nesta materia, a través dun proxecto co que se pretende clasificar a poñer en valor xa non só os fondos patrimoniais dependentes do Concello, senón tamén aqueles fondos privados existentes sobre o municipio, as súas xentes, os oficios, a industria, as tradicións e a contorna.

De xeito concreto, o Concello xa ten todos os seus fondos a nivel serie documental inventariados segundo a NOGADA, que é a Norma Galega de Arquivos. Pero non só, senón que tamén se catalogaron as principais series do arquivo segundo os estándares internacionais que garanten que ese material está correctamente catalogado e que ten posibilidade de difusión: ISAD-G, ISDIAH, ISAAR e ISDIAF.

Neste momento, o proxecto de dixitalización está na segunda fase de execución e até agora dixitalizáronse 300.000 imaxes, sobre todo relativas aos libros de actas do Concello, libros de contribución rústica, expedientes de distintos ámbitos administrativos e outro tipo de documentación institucional.

A isto é preciso sumar todos os fondos relacionados co Concello que se poden consultar, xa dixitalizados, a través do portal Atopo (https://atopo.depo.gal), da Deputación de Pontevedra ao que o concello está adscrito desde o 2019, e do portal autonómico Galiciana (https://biblioteca.galiciana.gal), xestionado pola Xunta de Galicia e ao que nos adherimos no mesmo ano.

Concello piloto no proxecto europeo Time Machine e futuro proxecto “Recuperación da memoria do Pobo”

Por outra banda, o Concello tamén está sendo partícipe, xunta co CSIC, co departamento de “Ciencias del Patrimonio” e outras institucións, dunha experiencia piloto no ámbito do proxecto europeo “Time Machine” (https://www.timemachine.eu), que busca a posta en valor dos patrimonios locais no ámbito Europeo. Cabe destacar neste marco, a participación da alcaldesa, María Ramallo, en distintas mesas redondas de ámbito nacional onde foi valedora de todos os esforzos que dende o ámbito da administración pública poden facerse para poñer en valor o Patrimonio e preservalo para futuras xeracións.

Tamén compre destacar que se están a elaborar dende o ano 2020 as bases do proxecto “Recuperación da memoria do Pobo”, que terá como finalidade a recolección de fondos patrimoniais de toda tipoloxía presentes no ámbito local, dende asociacións e agrupacións ata fondos familiares e industriais para a posta en valor do patrimonio da vila no plano etnográfico e social.

O proxecto plantexa a recolección, inventariado, catalogación, dixitalización, preservación e difusión dos distintos fondos a través da utilización dos estándares internacionais, as ferramentas e as canles xa desenroladas en anteriores proxectos.