A mellora da rede de saneamento no río Lameira, cada vez máis cerca

A Xunta de Galicia, que convocou este luns aos propietarios afectados para tramitar as expropiacións, espera licitar a actuación antes de verán. As actuacións proxectadas supoñerán un investimento global de 3,6 millóns de euros.

A mellora de a rede de saneamento na contorna de o río Lameira está cada vez máis preto de converterse nunha realidade. Na mañá do luns, o pavillón de Ou Sequelo acolleu a convocatoria de expropiación na que compareceron os propietarios afectados polas obras de renovación do colector xeral e a construción dunha senda peonil, que irá desde Coirados ata Ponche Zapal. Alí, informóuselles da franxa obxecto de expropiación e a cantidade económica que percibirán.

As actuacións proxectadas pola Xunta no río Lameira supoñerán un investimento global de 3,6 millóns de euros, incluíndo o pago dos terreos necesarios para a súa execución. Para levar a cabo as obras será necesaria a ocupación definitiva de 67 predios, do total de 106 afectados pola intervención. As outras 39 parcelas serán ocupadas de forma temporal.

O dobre obxectivo desta actuación é a redución de caudais de auga non residual que se incorporan á rede de saneamento municipal para evitar a entrada en carga dos colectores da zona baixa do centro urbano e os frecuentes alivios de augas residuais ao medio. Tamén se busca a xestión do sistema de saneamento da conca do río Lameira en tempo de choiva regulando os caudais enviados cara á depuradora. Con respecto á renovación do colector, actuarase sobre unha lonxitude de 1.600 metros desde a súa orixe na PO-313.

A Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, a través de Augas de Galicia, espera licitar as obras antes de verán, co obxectivo de poder iniciar os traballos a principios do próximo ano 2023, cun prazo de execución de 12 meses.

Esta nova intervención da Xunta de Galicia no municipio marinense en materia de saneamento enmárcase en o convenio de colaboración asinado co Concello de Marín hai un ano, que será o que asuma o 20% do orzamento da obra, preto de 720.000 euros. O 80% será achegado pola Xunta de Galicia a través de Augas de Galicia.

A actuación, incluída no Plan de saneamento local de a ría de Pontevedra, dará servizo a unha poboación de 9.819 habitantes para o ano horizonte 2024.

Anterior Convocatoria dos afectados polas obras do Colector do río Lameira e a súa senda peonil